Internationale uitrol distributienetwerk via een interactief dealerplatform.
Voor Dovre ontwikkelden wij een 24/7 online kantoor voor hun distributienetwerk. Dovre produceert haarden en kachels, sommige daarvan in een zeer hip design. Een uitgebreid distributienetwerk verkoopt deze toestellen aan de eindklant.
Het e-business platform biedt aan het verkoopsnetwerk informatie over levertermijnen, facturen, commissies, bestellingen, ... Maar ook de mogelijkheid om zowel kachels als wisselstukken online te bestellen. Voor die wisselstukken werkten we interactieve exploded views uit, waarbij de dealer meteen kan bestellen. Dit betekent een enorme tijdsbesparing en foutenreductie voor alle partijen.
Onze klant beslist nu, na een succesvolle introductie in België, om het platform uit te rollen in Europa.
In het verleden ontstonden veel fouten bij het bestellen van wisselstukken. De productcodes bestaan uit tien cijfers, faxen zijn niet altijd leesbaar, menselijke fouten, ...
Om het bestellen van wisselstukken veel sneller en foutlozer te laten lopen, ontwikkelden we een TAG-functie op elk wisselstuk. De gebruiker opent nu gewoon een technische tekening van het product en klikt eenvoudigweg op het onderdeel dat hij wil bestellen. De foutenlast is hiermee quasie uitgeroeid.
Om het online platform te koppelen met de producten communiceren wij LIVE met het ERP-systeem. Allereerst werd een connectie opgezet met een proprietary system van Dovre.
Ondertussen is er een koppeling met SAP gemaakt. Informatie stroomt in beide richtingen en volgt specifieke stappen uit workflows (bijvoorbeeld bij onmiddellijke bevestigingen van bestellingen en leverdata). De klant krijgt zo ook zijn facturen te zien, betalingen, besteldata, leverdata, klachtenopvolging, enz...
Voor alle beurzen waar Dovre present is (o.a. Batibouw) ontwikkelden we een speciale beursmodule. Bezoekers kunnen aanduiden in welk type kachel ze geïnteresseerd zijn. Na het invoeren van een paar contactgegevens, krijgen ze een gepersonaliseerde kortingsbon.
Tegelijkertijd sturen we naar de dichtsbijzijnde dealer ook deze kortingsbon. Zo kan deze pro-actief de klant gaan benaderen en krijgt hij eigenlijk hot-leads van Dovre.
Binnen het platform is er klachtenbehandeling met verschillende scenario's. De bedoeling is om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen en daarom de juiste informatie per type probleem te vragen. De gebruiker heeft verschillende vragenlijsten die hij kan volgen, met specifieke foto's van gekende problemen en oplossingen.
Is uw sector wel geschikt voor e-business? Bekijk enkele van de klanten waarvoor we projecten hebben uitgewerkt.
Toon me meer!